May 2021 — ‘The Art of Beauty’ SS21

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Where Beauty And Fashion Meet

La nueva cuenta de belleza de Gucci en Instagram que es todo menos común

La firma italiana de moda y belleza lanza ‘Gucci Beauty’, una plataforma que busca destacar cómo los ideales de belleza se han preservado o evolucionado en diferentes épocas y culturas.

 

Desde hace varias temporadas, Alessandro Michele ha mostrado su visión clara sobre la relación que tiene para él la esencia femenina, el arte, la belleza y la moda. Inspirándose en esta idea, Gucci celebra el lanzamiento de su nueva cuenta de Instagram @GucciBeauty, en la que además se mostrar los más de 100 beauty items con los que cuenta la firma y sus características, el director creativo de la marca buscará comunicar las diferentes formas en las que se ha manifestado la belleza femenina a través de los años.

 

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Title: Portrait of a young woman with a gilded wreath, A.D. 120–140
Museum: Metropolitan Museum of Art, New York ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ The distinct appearances and encaustic technique (a mixture of wax and pigment) used by the ancient Egyptian mummy painters helped preserve the colors and details of each portrait for more than 2000 years. Created mainly within the Faiyum Basin, a region on the West Side of the Nile, during the Roman occupation of Egypt, the portraits mimic the aesthetic of Greco-Roman panel paintings from the same era. In this portrait, the painter also added gold leaf to the encaustic on the woman’s wreath and lunula, a gold chain necklace with a crescent, to highlight the creamy texture of her skin and the flushes of pink across her cheeks and nose. #GucciBeauty #TheMet — @britticisms Rogers Fund, 1909

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Hasta el momento, esta propuesta no se parece en nada a una cuenta típica de belleza, es decir, los elementos principales no son barras de labios ni imágenes de campaña. Guiada por la visión de Michele, cada una de las fotografías publicadas en este perfil está inspirada en las imágenes, pinturas y manifestaciones artísticas que han marcado la historia o definido los conceptos de moda, belleza y cultura. Entre sus fotografías más destacadas se encuentran retratos de mujeres que datan de hace más de 2 mil años en Egipto o de miembros de la nobleza.

 

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Gucci launches #GucciBeauty with a series of artworks traversing gender, history and culture, guided by #AlessandroMichele’s vision of the world of beauty. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Title: Princess Elizabeth, Queen of Bohemia and Electress Palatine, 1613 Author: Unknown artist Museum: National Portrait Gallery, London ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ The subject of this portrait at the London National Portrait Gallery, Queen Elizabeth of Bohemia, was married to Frederick V in 1613 with a wedding that nearly bankrupted the King — including the likely wedding dress in the painting, with its elaborate brocade of lace showing heraldic lions and unicorns. Frederick was elected King of Bohemia in 1619 but was defeated in battle in 1620. After her exile and Frederick’s death, Elizabeth became a patroness of the arts and commissioned portraits like this. The current British monarch, Elizabeth II, is her direct descendant 10 generations later. #GucciBeauty #NationalPortraitGallery — National Portrait Gallery, London

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Para lograr esta identidad, Gucci seleccionó a un grupo de cinco escritores de arte para brindar detalles sobre las piezas extraídas de galerías, colecciones privadas y museos famosos como el Museo Metropolitano de Arte en Nueva York, The Baert Gallery y la Galería Uffizi en Florencia. Cada una de ellas evoca elementos de belleza en las pinturas, como labios rojos y pelo rizado, diferentes prácticas de belleza de todo el mundo. Además, busca destacar el proceso de cada artista para resaltar detalles como la piel y los ojos.

 

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Title: Untitled (Eva), 2018 Author: Simone Kennedy Doig
Location: Baert Gallery, Los Angeles. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Born in London in 1994, #SimoneKennedyDoig spends her time between her birthplace and Trinidad, where she moved to in 2002 and spent much of her childhood. Her works deal with intersectional identity, which for Kennedy Doig is informed by her experiences in Port of Spain and London. This is an oil painting that portrays two young women, friends in front of a mirror, staring at their own reflections. One figure, applies makeup, heightening her own sense of beauty while the other female casts a glance upon her. The expression captured in the onlookers gaze contributes to an atmosphere tinged with perhaps a small dose of envy. The image offers a psychological exploration of femininity from a female's perspective, standing in contrast to the male gaze and the usual depictions of women throughout art history. #GucciBeauty — @sirsargent Courtesy of the artist and Baert Gallery, Los Angeles.
Photo: Joshua White.

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Otro aspecto importante es que cada publicación busca destacar cómo los ideales de belleza se han preservado o evolucionado en diferentes épocas y culturas.

 

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Title: Woman At Toilette / Keshō no onna, 1918
Author: Hashiguchi Goyō Museum: LACMA, Los Angeles ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Ukiyo-e, a Japanese movement, was characterized by its depictions of beautiful women and landscapes that reflected the newly hedonistic “floating world” created by Tokyo’s economic growth in the Edo period. In this 1918 portrait, Hashiguchi Goyō, a woodblock artist, uses delicate lines to render a beautiful woman applying powder to her skin. Her fully exposed shoulder is alluring in contrast to her demure expression, and she seems to be caught in a personal, domestic moment — underscoring the tension and seduction in the delicate balance between public beauty and private adornment. The image is in the collection of @LACMA, one of the #GucciPlaces.
#GucciBeauty — @lrsphm Image courtesy of LACMA

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Esta no es la primera vez que la firma relaciona el arte con temas de belleza. Para celebrar el lanzamiento de la fragancia ‘Gucci Bloom Acqua Di Fiori’ en abril de este año, la marca seleccionó a 15 artistas femeninas para crear sus interpretaciones del perfume.

 

 

En un futuro cercano, esta plataforma también será un espacio destinado para destacar las características de los beauty items de la firma, así como los beauty looks que elegirá para sus distintas pasarelas, sus colaboraciones y nuevos lanzamientos de fragancias y maquillaje.

 

 

 

Fotografías: Instagram