La hija de Kate Moss protagoniza su primera campaña de belleza

Con 16 años recién cumplidos, Lila Moss-Hack sigue los pasos de su mamá, considerada una de las ‘top models’ más icónicas de la historia. 

 

Días después de celebrar su cumpleaños número 16, Lila Moss-Hack, hija de la modelo Kate Moss, dio su primer gran paso en la industria de la belleza al ser nombrada la nueva imagen de Marc Jacobs Beauty.

 

View this post on Instagram

✨Introducing #LilaMoss, the newest face of #MarcJacobsBeauty.✨ ⠀ ⠀ "When I met @lilamoss for the first time in 2008, I was on a holiday in Ibiza and went to Formentera for the day to visit with her mom, Kate Moss, and other friends and family. At just 6 years old, Lila’s strong character, demeanor and great beauty was already very apparent. The next time I saw Lila was in August of 2011 at Kate’s wedding, her character was even more dynamic and her beauty even greater. This past July is that last time I saw Lila when Kate brought her to the set of our @marcbeauty campaign shoot with @davidsimsofficial. It was a bit surreal to have Kate in the studio with Lila as it brought back memories of the first time I met Kate when she was 18 years old and cast to walk for the Perry Ellis’ Spring/Summer 1993 Grunge Collection. ✨Kate and I become very close after the Grunge Collection and remain lifelong friends (much of which is very well documented!). When Lila came to NYC to work with us in July to be the face of our latest beauty campaign it felt a bit like an intersection of my personal and professional life coming full circle as we gathered in the studio with @davidsimsofficial, @kegrand, @guidopalau, @dianekendal and @katemossagency. ✨It is with great pride and a full heart that I share this (first) image from our shoot with the incredible @lilamoss in her first ever campaign for @marcbeauty. Lila’s beauty, composure, patience and kindness made this project even more special than I could have imagined. With each look we photographed, she got into each character effortlessly and gracefully. Thank you, Lila, for being a part of this extremely special project and thank you, @katemossagency and @jeffersonhack for allowing us the privilege to work with your beautiful daughter. Love, @themarcjacobs" ⠀ ⠀ Photographed by @DavidSimsOfficial ⠀ Styled by @KeGrand ⠀ Hair by @GuidoPalau ⠀ Makeup by @Diane.Kendal

A post shared by Marc Jacobs Beauty (@marcbeauty) on

 

El anuncio se realizó tanto en cuenta de Instagram de la marca, como en la nueva cuenta de Moss: @LilaMoss. La firma de cosméticos publicó una imágen en la que aparece Lila en una sesión de maquillaje, misma en la que utilizan uno de los nuevos lápices de ojos en textura gel de edición limitada. Esta nueva colección de maquillaje saldrá a la venta en febrero de 2019.

 

 

«La belleza, la compostura, la paciencia y la amabilidad de Lila hicieron de este proyecto aún más especial. Con cada mirada que fotografiamos, ella interpretó cada faceta sin esfuerzo y con gracia. Gracias, Lila, por ser parte de este proyecto extremadamente especial y gracias, Kate Moss y Jefferson Hack por darnos el privilegio de trabajar con tu hermosa hija «, escribió Jacobs al pie de foto.

 

 

Esta no es la primera vez que Lila trabaja con una marca de belleza. Anteriormente, la modelo hizo una campaña de bajo perfil para la marca británica Braid Bar. Por otra parte, Kate Moss debutó en la pasarela de Marc Jacobs en 1992 con Perry Ellis como Director Creativo. El diseñador es conocido por impulsar a nuevos talento como Kaia Gerber cuya primera campaña de beauty fue la de la clásica fragancia de Marc Jacobs, Daisy. Recientemente, la hija de Cindy Crawford consiguió un nuevo acierto al convertirse en la imagen global de YSL Beauty. A sus 17 años, es la modelo más joven y desde que se anunció la noticia, una de las más gustadas en redes sociales.

 

Fotografías: Instagram